Tolerancja

10.5.13

Dziś przychodzę do was z nieco inną notką, otóż chodzi mi o tolerancję. Przede wszystkim najpierw zastanówmy się czy my w ogóle wiemy, co to słowa oznacza, czy możemy mieć pretensję do kogoś, że nie jest tolerancyjny, jeśli my sami tacy nie jesteśmy? Dla mnie znaczy to zaakceptowanie kogoś, takim jaki jest. Nie chodzi o to, że musicie lubić każdego, ale chodzi o to, żeby nie odrzucać innych, bo np. źle dobrali ubrania, bądź czy też ich po prostu nie stać, w tych czasach tak najczęściej się dzieję. Dzieci potrafią być okrutne dla innych, przed jedną wpadkę "modową", przez to uważają, że ta osoba nie jest godna ich przyjaźni, a czy tak na prawdę kiedyś rozmawiali z tą osobą, czy wiedzą, co ona czuję, jaka na prawdę jest. W tych czasach jest mnóstwo powodów, by oceniać kogoś po ubraniu, czy nawet twarzy, a gdyby się zastanowić, czasem inni postrzegają nas tak, jak my ich. Wiele nastolatków przez takie zwykłe, niewinne słowa, ma ochotę sięgnąć po żyletkę, skoczyć z mostu, zakończyć swoje nędzne życie, życie, którego tak na prawdę nikt nie zna, nie ma pojęcia jak to jest. Czasem ci, co myślą sobie, jak oni to robią, dlaczego wszyscy ich lubią? Zastanówcie się, ludzi życzliwych, którzy są tacy z natury, lubią, a ludzi, którzy tylko takich udają, muszą lubić. Dużo chłopców czy dziewczyn są pod tak zwanym "wpływem otoczenia". Tworzą grupki. Zwykle zawsze w jednej z nich znajdzie się "przewodząca" osoba, która po prostu udaję silną, a ma takie same uczucia jak reszta. Najczęściej dzieci, które nie umieją sobie poradzić psychicznie, są ofiarami takich osób, przez co nie mają własnego zdania i są zależne od innych. Chodzi o to, żeby pomimo tego, że nie lubicie danej osoby, nie trzeba się z nią przyjaźnić, rozmawiać, ale zaakceptować ją, nie wyśmiewać, ani nie nękać. Każdy jest, jaki jest. Jeśli wszyscy mieli by postrzegać świat, jako zły, jako taki, w którym nikt cie nie akceptuję, nikogo by tu nie było. Doskonale wiem, że czasem nie da się tego wytrzymać, ale trzeba iść z podniesioną głowę, na przód, nie patrzeć na innych, robić to, co do ciebie należy, a kiedyś sam będziesz mógł im spojrzeć w twarz, że przetrwałaś, zwyciężyłaś. Kiedy masz myśli samobójcze, trzeba je zwalczać, choć nie wiadomo, jak bardzo ktoś się zranił, próbować zapomnieć, iść dalej, nie tkwić w miejscu, bo to najgorsze co może być.

A wy co sądzicie o tolerancji?

Mogłabym pisać wiele i wiele na ten temat... Jest to tylko malutka część tego, co sądzę. I jest mnóstwo powodów, dzięki którym tak sądzę.
Masz problem? Może podzielasz moje zdanie, a może sądzisz coś zupełnie innego?
Napisz, bardzo chętnie poczytam wasze maile i z przyjemnością odpiszę! Czekam na wiadomości! ♥
olkaa1369@wp.pl

Możecie zadawać pytania ASK :)

Wczoraj zakończył się termin zgłaszania się do konkursu, wyniki mam nadzieję podam jak najszybciej:)



You Might Also Like

22 komentarze

  1. Też się zastanawiam, jak inni są bardziej lubiani. Czasem w sumie miałam takie momenty, że chciałam się zabić, ale mi przeszło.

    OdpowiedzUsuń
  2. mądrze napisane:)zapraszam;
    martina1203.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam się z Tobą dogłębnie. Pozdrawiam ;p

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiesz, patrząc na twoje wszystkie rzeczy i wgl można pomyśleć, że jesteś tylko nadętą blogerką, jak większość, która tylko chce sławy i nie wie nic o życiu i problemach, ale czytając to, co napisałaś, stwierdzam, że nigdy nie ocenie cie więcej, po paru innych notkach. Napisałaś samą prawdę, którą nie każdy umie wyrazić! Szanuję cię za to i absolutnie zmieniam o tobie zdanie!:) / Julka♥

    OdpowiedzUsuń
  5. Naprawdę wspaniałe słowa :) ja ja ogół jestem tolerancyjna.

    OdpowiedzUsuń
  6. jestem tolerancyjna :)
    http://isabellfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Zgadzam się. Jesteś naprawdę mądra.
    :)


    Zapraszam na nowy post -
    magiczna-moda.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie w klasie mamy taką jedną dziewczynę, praktycznie 3/4 gimnazjum się na nią uwzięło... I wgl nie wiem czemu...
    Notka super, napisałaś po prostu od serca :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Notatka bardzo dojrzała. Cieszę się, że poruszyłaś ten temat. To dzisiaj unikający dział. Liczy się tylko JA.... a nie My, czy Ty.
    Nie nosisz czegoś z Hello Kitty, nie masz conversów jesteś gorszy. Niekiedy nie zobaczymy tego, że nasz bliźni ledwo ma na jedzenie.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Już 3 razy weszłam na twojego bloga bo jakoś nie mogłam się zabrać do czytania tej notki.
    A więc moim zdanie masz WIELKĄ rację w tym co napisałaś. Sama kiedyś byłam ofiarą ludzi których uwarzałam za dobrych znajomych. Jednak gdy przyszłam do gimnazjum przestałam się bać powiedzieć tego co o nich myślę bez przeklinania i bicia . Teraz nawet jak ktoś z mojej klasy wyzwie mnie od różnych czy nawet obrazi moją twarz (bo wiem , że nie jestem ładna) to ja to olewam. To tylko głupie docinki, które i tak jak się bardziej pomyśli były bezcelowe. Mnie gimnazjum zmieniło. Ale na lepsze ;)

    natala-nata.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Jestem tolerancyjna . Obserwuję i liczę na rewanż http://welcome-in-my-paradise.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. nie jestem tolerancyjna dla homosexualistow ale dla np innego koloru skory jak najbardziej, fajna notka pozdrawiam i zapraszam do mnie -> http://my-strangee-lifee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. ja raczej jestem tolerancyjna ^^^
    +świetny blog<3 dlatego obserwujemy? odp. u mnie :*
    zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo mądre słowa. Dużo razy jest tak, że fanki JB i 1D s wyśmiewane przez innych, bo to są ich idole, nienawidzę tego... Ja staram się być tolerancyjna :)

    http://ciasteczkoyeah.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Odpowiedzi
    1. Jeszcze nie, ale pewnie niedługo będą :)

      Usuń
  16. Wiele osób wmawia wszystkim dookoła, że są tolerancyjni, jednak jak przyjdzie co do czego, to okazuje się, że wcale tacy nie są.
    Ja mogę z czystym sumieniem powiedzieć: Tak, jestem tolerancyjna :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Moja droga - tolerancja w Polsce to jeden wielki kosmos. "Teoretycznie" Polacy są tolerancyjni, ale tylko słownie... Może jest to trudny temat i nie powinnam o tym pisać, ale napiszę. Polska jest krajem typowo katolickim i smak tej "nietolerancji" odczuwają silnie innowiercy. Nie ma może jakiegoś palenia na stosie, ale wiesz... Tutaj chodzi tylko o polską mentalność. Ja sama tego doświadczyłam i wiem jak to jest. Ciężko nam zaakceptować wszystko co jest "inne", a inna może być wiara, styl, pochodzenie, kolor skóry, poglądy polityczne, orientacja... Tolerancja to też zrozumienie dla czyichś słabości. Nie będę mówić, że jestem jakąś Alfą i Omegą, ale trzeba szczerze powiedzieć, że tolerancja nie jest wcale czymś błahym. Nie wszyscy są tolerancyjni, choć nie zdają sobie z tego sprawy. Nie mówmy pochopnie: "Tak, jestem tolerancyjny/a!" Czasem trzeba się zastanowić, czy nie myślimy o kimś z uprzedzeniem, bo pochodzi ze specyficznego regionu, albo dzielnicy. Pomyślmy czy nie czujemy rezerwy do kogoś, kto pochodzi z innego środowiska. Gdy zrozumiemy, że tak bywa to właśnie jeden wielki plus! Zagłuszanie swojego sumienia i wmawianie sobie kłamstwa tylko nas pogrąża, a przyjęcie prawdy o nas takiej jaka jest umożliwia nam zmianę.

    Myślę, że problem tkwi w tym, że ludzie nie chcą za Chiny przyznać się, że miewają z tym problem. Czasem lepiej się do tak zrobić i zacząć pracować nad sobą. Ja osobiście już spory kawał czasu temu zrozumiałam, że bywałam nieraz uprzedzona do różnych ludzi. Ale stanęłam z tym twarzą w twarz i postanowiłam, że zmienię swoje postępowanie. No i zmieniłam. Nie było to wcale takie proste, ale piszę to po to żeby też nie wyciągać pochopnych wniosków o sobie i stale nad sobą pracować :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny post. Podzielam Twoje zdanie. :) Pozdrawiam.

    duchaa99.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Zgadzam się z tobą. Najgorsze są takie grupki w szkole. Często można coś takiego zaobserwować jeśli "przywódczyni stada" pokłóci się z którąś z dziewczyn nagle cała grupa się od niej odwraca piszę, że dziewczyn bo raczej u chłopaków coś takiego się nie zdarza.
    zapraszam emmily-world.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Zgadzam się z Tobą w 100%. Najczęściej spotykam ludzi którzy są nietolerancyjni na to, że ktoś jest homoseksualistą, itp. Ja toleruję każdego. Każdy jest inny i powinno się akceptować tą osobę taka jaką jest. Koledzy z mojej klasy ostatnio mówili do mnie jak mogę słuchać takiej muzyki, tzn. rock, metal i wszelkie odmiany. Ja im odpowiadam normalnie, lub jak można słuchać rapu itd. Najbardziej mnie wkurza własnie nietolerancja.

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz, każdy nowy czytelnik coraz bardziej motywuje mnie do pisania dalej♥